Dag 15 Kabels leggen en tappunt afmaken !

20 mei 2013 - Lira, Oeganda

Vandaag is een beetje een klotedag ( Desiree zit vast op Caïro vanwege een staking en zal pas dinsdag laat aankomen in Lira als alles goed gaat ?? )

Maar goed dat even ter zijde, de werkdag was wel goed te noemen vandaag. We hebben de kabels getrokken van de pompput naar de watertoren. ( YMvKas 4x6 voor de pomp en YMvKas 3 x 1.5 voor de droogloopbeveiliging )

Tevens hebben we de watertoevoerpijp vanaf de pomp gelegd in dezelfde sleuf als die  van de kabel ( HDPE 1 1/4" )

De bekisting voor de kolom van het tappunt is ook gemaakt en dit was een lastige opgave aangezien dit een ronde kolom is. Uiteindelijk is dit erg mooi geworden en kan de beton vannacht drogen.

Peter had vandaag inkopen in de stad en laat daar gelijk gaten boren in het alluminiumframe voor de zonnepanelen.

Straks hebben we een feest in de tuin ( dan zal het wel drukker zijn dan met graven of beton mixen..!!! ) de bobo's zitten al gereed zag ik net ( gratis bier natuurlijk ?! )

Het feest is een soort afscheid en een bedankje voor wat we afgelopen tijd hebben gerealiseerd. Er wordt gebeden, gezongen, gedanst en de drank vloeit rijkelijk ! We krijgen zelfs twee kippen cadeau om mee naar huis te nemen !

1. PA EN MA ALMEKINDERS:
    20 mei 2013
    hoi chris en peter, wij wensen jullie een fijn feest toe, dat hebben jullie wel verdiend. wij gaan morgen richting de achterhoek, een weekje fietsen in een regenachtig nederland.
    chris nog een mooie week samen met desiree, en tot ziens volgende week in dirksland.bedankt voor al die mooie mails en prachtige foto,s. zo waren we er toch een beetje bij.
    liefs pa en ma.
  2. Linda Baane - Joulz Heinenoord:
    21 mei 2013
    Hard gewerkt, veel gezien en nog feesten ook haha. Wat een ervaring! Heel veel plezier nog en een goede terugreis toegewenst.
  3. Roger van den Berg:
    21 mei 2013
    Hoi Chris, Goed je best gedaan daar hoor.
    Nu nog even een weekje genieten met het vrouwtje.
    Daar ben je wel aan toe na al dat harde werken.