Dag 16 De laatste loodjes !

21 mei 2013 - Lira, Oeganda

Vandaag even een beetje uitgeslapen na het feest van gisteren, om 9:00 stonden we weer paraat.

De dag begonnen in de stad alwaar we het reclamebord hebben opgehaald bij een plaatselijke grafisch ontwerper. Het is echt een mooi ontwerp geworden en met enig kunst en vliegwerk kon het bord op het dak worden meegenomen naar de site.

Peter wilde voor zijn vertrek nog de laatste financiële zaken afronden en Chris had nog wat werk aan de waterleiding vanaf de tank, er moest nog een watermeter worden geplaatst en een hoofdkraan.

Na de lunch hebben we nog wat foto's genomen bij het reclamebord en ook nog even gekeken bij het toestoppen wat nog twee dagen zal duren. ( dit om een goed beeld te krijgen van wat de put maximaal aan water per uur kan geven ) Aansluitend is Peter vertrokken naar Kampala, hij heeft nog wat meetings daar voor hij naar Nederland vertrekt.

'S middags heeft Chris nog wat gaten in de watertank gemaakt ( met behulp van een gloeiend heet gestookte pijp ) dit bij gebrek aan stroom en een boormachine. De koppeling voor de wateruitlaat naar de tappunten zit nu gemonteerd.

Voor de rest zijn er ng wat kleine afwerkpuntjes tot we morgen vertrekken voor onze safari door Oeganda. ( Desiree komt vanavond laat aan na haar wereldreis via Egypte en Ethiopië !! )

1. Ellie en henri:
    21 mei 2013
    Gewldig wat jullie gepresteerd hebben, alle lof.En nu lekker genieten van een welverdiende vakantie.Pas wel op Desiree dat ze niet geschaakt word, ha, ha .Veel liefs en groetjes, van Pake en Make.Hoi, hoi.
  2. Henry de Gooijer:
    22 mei 2013
    Mooi werk! Geniet van je vakantie Chris!
  3. Hans bout:
    22 mei 2013
    Met veel plezier hebben we je foto s. Bekeken en je berichten gelezen Klasse van jullie ,echt wel eer voor je werk je helpt daar direct een hoop mensen ,grote klasse ook. Voor het thuisfront ,fijne vakantie en we zien jullie graag samen gezond terug komen ,groetjes van ons marianne en hans